Saturday, April 13, 2013

moh ngundi weeehhh...

masa ni dah masuk musim demam PRU. wa pun sama demam PRU. tapi untuk demam ni wa tak nak makan ubat. wa tak nak sembuh awal-awal. wa nak demam ni lama-lama. wa suka demam ni.

wa suka tengok parti2 dok kempen. makin kreatif. ada yang buat replika kapal selam, kereta kebal, jet, wau dan banyak lagi.

wa ingat lagi masa wa darjah 4 dulu. bapak menakan pupu wa pak ngah mat khiaq jadi calon DUN tg dawai. wa la salah sorang tukang tampal poster kat tiang2 letrik. masa tu pak ngah mat khiaq lawan mak su bie. anak mak su bie dengan anak pak ngah mat khiaq dok dalam satu kelas, darjah 6 sk batu hampar. cuba hampa bayangkan.. bestkan mak bapak depa jadi calon. ada kengkawan sokong 'sebelah kanan'. ada jugak kengkawan sokong 'sebelah kiri'. wa sokong pak ngah mat khiaq laaa...

1999, DUN tg dawai, Parlimen Merbok. wa boleh pi ngundi dah. wa ada calon sendiri untuk pangkah. wa pangkah laaa...

sejak wa kerja kat pahang ni, wa terus tukar alamat. dan ini kali ke 3 wa akan undi di sini...


selamat mengundi, pilih calon yang berwibawa. walau apa pun pilihan kita. negara kita tetap malaysia. jadilah warga yang bertanggungjawab !!