Tuesday, September 01, 2009

dipaksa beranak !..

seingat wa… hidup di dunia ni wa dah gonggong botol susu. susu dumex. wa memang tak minum susu lain selain susu cap “gantung” mak wa dan susu dumex ni. kadang-kadang wa pau jer adik wa punya botol kalau mak wa lambat buat susu kat wa. dia kecik lagi... mana berani lawan wa. adik wa memang jadi mangsa wa la waktu tu. tapi sekarang ni dia lebih besar daripada wa.

mak wa ada cakap. dalam perut dulu wa songsang. puas mak bidan tonggengkan badan wa untuk mudahkan mak wa beranak. wa dalam perut mana ada rasa apa-apa. lantaklah apa mak bidan nak buat. mungkin wa selamber jer masa tu.

mak wa cakap lagi… wa lahir di hospital sungai petani. mak wa dah puas teran kat rumah. wa tetap tak nak keluar. last-last abah wa panggil ambulan. di hospital, wa lahir guna cosep. cosep ni rupanya alat nak paksa mak wa beranak. misi kepit kepala wa dengan cosep dan tarik bagi wa beranak. nasib baik tak tercabut kepala wa. patut la sekarang ni wa rasa pening-pening semacam jer.

maknanya… wa lahir tak normal jugak aaaa. abah wa cakap pulak… ada budak mati dengan cosep tu sebelum tiba giliran wa. fuhhh… mengucap panjang wa bila wa tahu berita tu. mujurlah wa pulak tak mati lepas tu.

kiranya, allah dah bagi wa hidup kat dunia ni. wa mesti taat perintah agama untuk balas balik nikmat hidup yang wa dapat tu.

No comments:

Post a Comment