Tuesday, September 21, 2010

ngajaq pakai t-shirt hari-hari la lepas ni..

fuuuhhh... lega sangat wa rasa hari ni bila KP pj tunjukkan surat siaran pakaian baju sukan. wa boleh pakai baju sukan sehari suntuk di sekolah. selama ni wa 'curi-curi' pakai baju sukan sampai balik. malas betul wa nak tukar baju lepas pj. bau assemm!

kalau dulu sepatutnya semua cikgu dan murid kena tukar pakai baju kemeja lepas waktu pj. cikgu juga tak boleh mengajar pakai t-shirt dalam kelas. la ni dah ok!


berita ni kalau cakap kat pompuan wa.. mesti dia suka. masa wa nak mintak sambung belajar pj kat upm dulu pun dia sonok sangat. pertama sebab wa boleh dapat gaji lebih sikit. yang kedua pulak.. dia tak payah la nak gosok baju kerja wa lagi..

wa ngajaq pj 20 masa seminggu. dan boleh la pekena t-shirt hari-hari. anak-anak wa pulak tak payah la lagi bawa baju sekolah dalam beg lepas ni. pakai jer baju pj tu sampai balik.

bau?!.. huhu.. jangan tanya la.. nasib aaa...

kengkawan wa ada yang 'jeles'. hahaha.. wa boleh ketawa besar lepas ni.. satu beban wa dah terlepas..

Thursday, September 09, 2010

kalau macam ni.. untung la ayon..

hanya ayon yang ikut wa balik kampung raya ni. yang lain ikut umie raya kat temerloh. untung la ayon balik kali ni..
kebetulan birthday ayon ke 9. mak lang belanja kek sebijik. untung la ayon!. wa pulak belanja kfc 9 ketul dengan mercun tarik. jam tangan sebijik. untung la ayon!.. pak su pulak layan ayon beli mercun. wa pun tumpang sekaki la main mercun malam kemarin. (wa pun untung jugak kih kih kih..)

insentif di tangan (kakak dengan adik tak der)

potong kek aufa@9

abah tumpang setangan

yam yam yammm..

kek mak lang belanja..

wan? wan lagi la banyak belanja.. siap bagi insentif kat cucu dia tu..
i. insentif hari jadi
ii. insentif puasa penuh
iii. insentif exam
iv. insentif balik kampung (sebab cucu ni sanggup raya dengan dia)
v. satay 50 cucuk + mercun
vi. duit raya
huyyooo... berapa banyak ayon dapat dari wan?! untung la ayon.. (pssss.. kalau abah tak de duit, abah pinjam ayon punyer aaa..)
kenapa la wan wa dulu tak macam wan ayon aaa...?

Wednesday, September 08, 2010

persiapan raya..

sepatutnya wa raya kat pahang. tapi wa kona balik kedah. wa kona dengan ayon jer.. pompuan wa raya pahang. emak wa sakit.. emak mertua wa kurang sihat + abang ipar wa baru meninggal. jadi terpaksalah buat keputusan lagu ni.. it's ok bro..

wa sampai di kampung. suden pun sampai jugak. adoooiyyaiii.. semak betul rumah mak abah wa. depa tak larat nak bersihkan rumah. satu hari wa dengan sudin cuci kawasan rumah.

hari ni suden dah nak balik sabak bernama. adik pompuan wa pun nak raya rumah mertua dia di bagan datoh. kamal, semalam baru naik sarjen. kena kerja sampai 19hb. jadi.. wa dengan ayon jer lah temankan emak abah wa raya di tempoyak.
selamat hari raya lah semua..