Friday, May 14, 2010

hadiah hari guru

sedar-sedar dah lebih 10 tahun wa jadi guru. hohoho.. hari guru pun dah dekat. tentu cikgu-cikgu seangkatan dengan wa happy nak sambut hari guru. wa?!.. wa macam biasa jer... tak de apa yang nak dihappykan sangat tentang hari guru. wa sambut biasa-biasa jer. wa cuma ucap hari guru kat rakan-rakan dan pompuan wa jer..

kisah hari guru ni macam-macam. wa ingat lagi masa wa praktikum dulu.. mak aiiihhh... kalau kena dengan hari guru...'bergunu-guni' hadiah anak murid bagi. kena pulak cikgu yang lawa-lawa dan baik hati.. jenuh terima hadiah.

selamat hari guru kat kawan-kawan sn/pjk di mpsah dulu.. lama tak jumpa

hihihi... wa tak pernah pun merasa macam tu. wa bukan kategori cikgu yang wa cakap tadi. wa jadi cikgu bukan wa nak hadiah. wa nak anak murid wa jadi orang baik-baik jer...

ni ha nak cakap tentang hadiah. wa dulu ngajar kat sekolah rendah anak-anak orang asli. seminggu sebelum sambutan hari guru ada cikgu pompuan sekolah wa buat jual-jual hadiah hari guru. omaaaakk aii... laku betul wa tengok. ramai betul wa tengok budak-budak tu tempah hadiah dari dia. anak patung kecik laaa... lolipop laaa... ada jugak buah epal. wa jeling-jeling jugak la tengok nama guru yang disenarai oleh budak-budak tu... hohoho... banyak juga nama wa... syoq jugak.!

time hari guru wa hairan apsal wa tak dapat-dapat hadiah budak-budak tu... wa tak kisah la. wa terima jer apa yang ada.. esoknya wa dapat tahu budak-budak yang tempah hadiah tu rupanya sayang pulak tengok hadiah lawa-lawa. laaaa... gitu pulakkk.. yang tempah buah epal terus jer makan. yang tempah lolipop pun sama jugak. yang tempah anak patung kecik lagi laaaa.. terus jer simpan dalam poket.

hohoho... rupanya bukan wa sorang tak dapat. ramai lagi cikgu lain terkena dengan budak-budak tu.. hahaha... cikgu-cikgu...! kita pikir lah sendiri.

pokcikket: selamat hari guru pada cikgu-cikgu sekolah pokcikket dulu...

3 comments:

  1. hehe lawak la pokcikket nie...selamat hari guru pokcikket :)

    ReplyDelete
  2. selamat hari guru jugak cikgu feed rose..

    ReplyDelete
  3. hehe jgnla pggl feed..itu nama glemerku :)

    ReplyDelete