Wednesday, November 18, 2009

dah potong !

potong! potong! potong!...
wa dah potong!

ayon, anak wa tengok iklan potong kat tv. wa pasti hampa semua pun pernah tengok iklan potong TM tu kan.

ayon tanya wa bila nak potong barang dia. ewahhh... berani sangat!. ayon mintak nak potong cuti ni. wa tengok dia kecik lagi. body ayon tak macam wa dulu. ayon kurus. ikut gen tok wan wa agak ni. wa dulu gedebab. masa darjah dua macam ayon, badan wa dah bulat. wa ikut gen mak wa.

"abah potong kat mana?"
wa sengeh jer.. "kat klinik" kata wa.

"potong darjah berapa?" uishh.. banyak pulak soalan budak ni.
"abah potong dengan pak ngah (kamal adik wa), abah darjah tiga pak ngah darjah satu"

"ayon nak potong jugak!" ayon mintak wa bawa dia pi potong. wa pujuk ayon. wa malas nak potong barang ayon tahun ni. wa ingat nak potong cuti tahun depan jer.

"ayon anak abah..." wa cuba ayat ayon.
"...abah potong masa abah darjah tiga, jadi ayon pun potong masa darjah tiga jugak laaa... baru boleh geng dengan abah !"

ayon setuju.

wa tengok ayon berani sangat.
wa dulu...

misi panggil nama wa. panggil suruh masuk bilik. wa abang, wa kena panggil dulu la. wa habis kecut-kecut. abah wa pimpin wa masuk bilik. kamal tinggal kat luar. doktor daud dengan misi india dah sedia. doktor daud suruh wa baring, wa ikut. suruh tanggal kain, wa ikut..

bila jer doktor daud pegang barang wa. wa nangis kuat-kuat. wa tak nak. wa tak nak potong. wa takut hilang wa punya barang. wa nak jadi lelaki !

abah pujuk wa. abah kata kalau nak jadi lelaki.. wa kena potong. mintak mahappp... wa tutup barang wa dengan tangan. wa tak mahu potong. apa nak jadi... jadi la..

doktor daud sengeh jer.. dia suruh abah wa bawa wa keluar. tenangkan wa. takut naik pulak darah wa. banyak pulak darah nanti masa potong.

kamal ambil tempat wa. wa releks kat luar. wa nangis sedu-sedu kat luar. dalam 15 minit macam tu kamal keluar. jalan kengkang-kengkang. berlagak pulak tu... kamal dah potong. tercabar wa. wa kuatkan semangat. kali ni wa melangkah masuk sekali lagi jumpa doktor daud. wa baring. wa relakan apa yang doktor daud buat kat wa. rela dalam tak rela.. wa sedu-sedu tahan sakit.

fuhhh.. kalau sekali lagi wa disuruh potong... tobat wa tak nak potong lagi.

seminggu lepas tu wa dah boleh pakai seluar. dalam geng wa, wa antara yang terawal potong. ini lah masa wa nak kenakan kawan-kawan wa pulak. cerita pasal potong kasi gempaq. biar kawan-kawan wa takut lebih teruk dari wa. hahaha...

No comments:

Post a Comment