Sunday, January 31, 2010

kedai agung pekan merbok...

selain 'rembat' mercun di kedai anam... wa juga selalu pi kedai agung. cakap jer kedai agung... satu pekan merbok tahu sapa tu agung. bukannya agung DYMM tu tapi cina separuh abad 'ngog' sikit-sikit yang berniaga kat tepi market merbok.

bagi wa.. kedai agung memang strategik. kedai agung cuma besar bilik tidur anak wa jer. banyak gantung plastik-plastik keropok chekedis. budak-budak suka sangat pi kedai agung. wa tak tau apasal suka sangat budak-budak tu. mungkin budak-budak tu pun ada strategi masing-masing.

masa wa budak-budak dulu... kalau masuk kedai agung jer mesti kena selak-selak plastik keropok tu. padat sangat dalam kedai agung. agung cuma jaga laci duit dia jer. mercun dengan bunga api pun dia gantung. macam strategi kedai anam juga.. (klik sini kalau nak tahu strategi wa) wa dengan kamal buat benda yang sama.

balik kedah baru ni.. wa tinjau-tinjau kedai agung. agung macam tu jugak. muka kusut masai. pakai t-shirt, seluar pendek, selipar jepun, kuku tak potong. agung dah tak kenal wa.. tapi wa tetap kenal dia. kedai agung tak banyak berubah. macam tu jugak.. yang berubah.. agung dah nampak tua.

pagi ni wa rayap-rayap dalam internet. nampak pulak muka agung dalam blog yb tempat wa. apa kes ni.. ayoyo... kedai agung terbakar. wa tumpang rasa sedih. tempat kenangan wa dah musnah. sederet kedai agung, kedai nya, kedai halim terbakar hangus.. ni wa sisipkan gambar agung dari blog yb tu.

...kesian agung

pokcikket: agung.. wa minta sorry aaa pasai kecik-kecik dulu.. dulu wa rembat lu punya mercun tak sampai singget pun.. wa dah tobat.. nanti kalau wa jumpa lu.. wa kasi derma sikit aaaa... jangan sedih aaa...

No comments:

Post a Comment