Thursday, April 01, 2010

nostalgia "idea gila" abah

baru jer wa cerita tentang "idea gila" abah wa cari duit untuk besarkan wa adik beradik bulan lepas. kalau sape-sape yang terlepas cerita wa hari tu bolehlah klik kat sini.
nostalgia wa tentang idea abah wa tu tiba-tiba muncul kembali bila jer wa terpandang "benda" ni...
benda apa ni? haaa... ni lah bongkah cendawan. dalam bongkah habuk kayu ni ada benih cendawan. bongkah ni wa beli di pasar minggu dekat hospital temerloh. singgit setengah jer satu bongkah. memang lama dah wa cari tapi tak jumpa.
wa beli tiga. wa tunjuk pada anak wa. wa tunjuk kat pompuan wa. wa tunjuk kat mertua wa juga. semuanya nampak macam pelik jer. wa ceritalah sikit-sikit "idea gila"abah wa tu. depa gelak-gelak jer kat wa. tak pa... tak pa.. hari ni wa tunjuk hasilnya. tengok kat bawah ni.. (kalau nyah tengok.. tunjuklah kat wan yer...)
ni haa.. hari ni wa makan cendawan yang wa "bela" sendiri
biar ayon tunjukkan.. (terbukti cendawan ni milik wa...)
tiga bongkah.. dua rosak. tinggal satu. wa jaga baik-baik. wa siram hari-hari. abah wa datang rumah wa dari kedah bulan lepas, wa tunjuk dia. wa tengok jer abah wa.. mesti dia terkenang masa dulu. terkenang nostalgia kami anak beranak!.

No comments:

Post a Comment