Tuesday, February 15, 2011

kamera oren tengah nazak !..

uuuuwwaaaa... kamera oren wa tengah nazak. salah wa jugak hari tu. wa ingat boleh rendam lama-lama dalam air. rupanya dia terus lemas. dia punya lensa pun sudah rabun sekarang ni. apa macam mau buat aaaa...?!

dulu masa wa beli kamera oren olympus u-tough 6000.. wa rasa happy sangat. masa tu itulah antara kamera kecik yang terbaik. boleh amek gambar dalam air. wa cuba.. perrgh.. memang betul laa.. wa beli. 1000 hingget.


tengok aaa... kamera wa dah mula pening... gambar pun kelabu jer...

kalau ok.. macam ni hah gambarnya..


minggu lepas family pompuan wa ajak wa pi gambang waterpark. apa lagi, inilah masa nak guna kamera oren. sambil mandi.. berendam.. wa tangkap gambar anak-anak wa. pas tu wa suruh anak-anak wa pulak tangkap gambar wa.. best betul. kamera oren tunjukkan belangnya.
sampai rumah... wa tengok kamera oren mula pening-pening. wa susah hati. wa jemur satu hari... kamera oren pening lagi.. wa tambah jemur 2 hari.. nampak ok sikit, tapi bila tangkap gambar jer.. nampak kelabu-kelabu.

sah...! lensa kamera oren meruap. alaaa.. macam cermin jam masuk air tuu.. sekarang wa tengah berusaha selamatkan kamera oren wa. wa sayang sangat kamera oren wa ni..
huhuhu... jangan tinggalkan wa wahai kamera ajaib... huhuhu..