Saturday, January 23, 2010

kenapa wa pokcikket?

memang dah abah wa bubuh nama wa shakir. wa terima jer lah. shakir maksudnya bersyukur. abah wa bersyukur sangat sebab... klik sini kalau nak tahu.

wa orang kedah. cakapnya 'pelat pekat' sikit. jadi SHAKIR yang sedap tu orang kedah sebut 'SHAKET'. lekatlah nama wa shaket sampai ke 'tua'.


pokcikket kecik-kecik dulu... tengok la kasut cowboy wa..

kat sekolah rendah kawan-kawan wa panggil 'cat'. wa bengang. wa bukan kucing! mail kawan wa yang jadi keeper simpanan (klik sini pulak) tu selalu nyakat wa. wa macam nak lempang jer budak ni. kejap-kejap dia bunyi meaw...meaw... kejap-kejap dia bunyi meaw...meaw... sakit telinga wa. mail la yang banyak panggil wa 'cat'. lama-lama wa dah 'mangli' dengan panggilan tu. mungkin nama tu boleh bawa tuah pada wa. wa bagi warning kat mail.

"mail, hang boleh panggil aku 'cat' tapi K.E.T bukan C.A.T!" wa sound mael.
mail setuju. mail tak meaw...meawkan wa lagi lepas tu. wa kawan baik dengan mail. sejak tu wa jadi KET di sekolah dan kampung wa.

bila wa kawen dengan pompuan wa.. wa terus dapat anak sedara. empat orang. semua dah besar-besar. depa nilah yang panggil wa 'pakcik ket'. maklumlah orang temerloh... jadi lah wa pocikket.

ternyata wa serasi dengan pokcikket!.

No comments:

Post a Comment