Friday, September 04, 2009

susu dan milo

wa tak ingat sangat masa wa umur tiga tahun. wa pasti korang pun sama. wa sedar-sedar wa dah ada adik. adik wa orang kata memang macam wa. tapi bagi wa.. wa tetap wa... adik wa bukan wa. sekarang wa kena bersaing dengan adik wa. mak wa dengan abah wa sudah ada orang baru. wa ok jer sebab depa tak abaikan wa.

kadang-kadang wa geram jugak. adik wa selalu dapat susu dulu. wa selalu dapat susu lambat. wa nangis. bila wa nangis mesti wa dapat. kadang-kadang wa dapat "tangan". wa dapat tangan mak wa kat punggung wa sebab wa nangis kuat. ganggu adik wa nak tidoq.

wa tahu abah wa orang susah. abah wa bawak bas mara jer. gaji kecik. mak wa pulak tak kerja. layan wa ngan adik wa kat umah. lain la muin. dia anak cikgu. dia duduk sebelah umah wa.

wa pun tak mintak itu ini. yang wa mintak hanya susu dumex. abah wa dah tak tahan. susu mahal. wa minum banyak susu. sehari enam tujuh kali. abah wa cuba tipu wa. dia beli susu lain. tapi wa cekap. lidah wa aktif. wa dapat rasa. tak sedap. abah wa mengalah dan belikan wa milo.

abah wa bagi wa milo. bubuh dalam botol. abah wa kata milo sedap. wa pun cuba. kali ni betul... abah wa tak tipu wa lagi. sejak hari tu wa dah tak minat susu dumex. wa nak milo pulak. sampai sekarang wa suka minum milo.

abah wa memang best. dia bagi wa milo. wa suka. tima kasih abah.

No comments:

Post a Comment