Wednesday, January 19, 2011

masuk temerloh

perrrghh... lama betul wa tak bukak blog wa ni.. dah bersawang dah!. wa kena mop dan sapu-sapu sikit sampah dalam blog nih. takut juga wa.. kang berhantu pulak blog nih. hai la penunggu blog.. keluarlah dari blog wa ni.. syoh syohh..!

eh.. dah masuk tahun baru ek?!.. ehh!.. macam mana wa ada kat sekolah lain ni.. hohohooo.. wa lupa! wa lupa yang wa mintak tukar hari tuu..

sori beb.. wa dah pindah sekolah baru. babye karak.. wa akan rindu karak selamanya. tahun lepas wa mintak tukar masuk daerah temerloh. isteri wa dapat tukar.. wa? hampeh tak dapat. berserabut kepala hotak wa memikirkan masalah ni. isteri wa ok jer duduk jauh dari wa.. masalahnya wa ni!.. wa plak yang tak boleh duduk jauh dari isteri wa.

raya haji ke tiga hari tu wa buat rayuan kat ppd temerloh. layanan orang ppd kat wa? perrrgh.. baik punya. ramah. tq la banyak2. hujung tahun wa call jpn pahang. tanya pasal rayuan wa. syukur.. hahaha... wa dapat tukar. hilang masalah dunia wa yang ke dua. masalah dunia wa yang pertama dah ok. bulan 10 hari tu wa dah jual rumah kat kedah. kiranya wa terus menetap kat temerloh laaa..

hari ni wa mula nak happy2 kat sekolah baru wa.. wa sekarang kat smk mentakab. 20km dari umah wa. ok la tu. tahun ni juga wa buat keputusan drastik untuk family wa. anak2 wa tak sekolah dengan isteri wa. biarlah depa berdikari pulak.

ok lah.. nanti jumpa lagi..

Wednesday, January 05, 2011

anak-anak cikgu

dunia sekolah rendah wa dikelilingi anak-anak cikgu. masa tu anak cikgu memang pandai-pandai. wa tak pandai mana pun, cuma terhegeh-hegeh nak kawan dengan anak cikgu. kengkawan wa tu memang semua baik hati.

wa cuma anak 'dereba' bas mara jaa.. abah wa keluaq kheja pukoi 5 setengah pagi, balik pukoi 10 setengah malam. tu pun gaji yang abah wa dapat tak dapat nak 'teng' gaji bapak-bapak kengkawan wa. wa cerita sikit pasai depa tu. cerita untuk suka-suka. cerita untuk cari pasal. heee..

udin, bestpren wa. but i'm sure, wa bukan bestpren bagi udin. udin anak cikgu taib. bapak dia cikgu besaq walau pun bapak dia tak besaq mana pun. wa memang bengkek kat udin. udin ja dok dapat nombor satu dalam kelas. wa selalu dok belakang dia. saper x kenai udin. putih, gebu, tinggi. wa? seperti biasa montel, kelabu asap, bulat !. udin budak baik. dia pandai main bola. star la konon.. wa? jadi goli jaa.. sebab wa tak larat nak lari. masa darjah 6, udin jadi ketua pengawas, wa jadi pengawas ja. tut-tut bapak dia kena pindah ke sk padang lumat. udin ikut jugak. udin mintak wa ambek tali leher ketua pengawas di rumah udin. mintak tolong bagi pada cikgu shuib. wa gigil-gigil bagi kat cikgu shuib. badan cikgu shuib besaq. semua budak takut kat cikgu shuib. wa gagahkan jugak bagi tali leher tu kat cikgu shuib tp cikgu shuib tak ambik, dia bagi wa. wa pulak jadi ketua pengawas. rezeki wa.

saerah. huhhh... ni sorang lagi. dia anak cikgu shuib. pagi-pagi ikut bapak dia naik vespa mai sekolah. dia masuk sekolah wa masa darjah 5 kot. sapa pun tak berani kacau dia sebab takut kat bapak dia. kalau bapak dia tak dak kat sekolah pun, budak2 tak berani kacau dia. badan? macam cikgu shuib laaa.. mata bulat. kheja 'jeghe' orang ja.. pipi tembam. tulisan dia pun besaq2. bulat-bulat. dia budak pandai. dia dapat 5A upsr. dia jugak pandai main alat muzik. wa pun pandai jugak main alat muzik. main kastenet ngan kerincing aje la. ingat ka bila habeh sekolah rendah tak jumpa dia lagi. nuuuuuuuu... masa ting 6 jumpa pulak dah di smk merbok. sekali tengok ja wa dah kenai. tu saerah. sama ja.. form 6 sekelas ngan wa. kami sama-sama dapat 5P STPM walau pun wa terpaksa buat rayuan semak semula untuk 5P. (uik, dia ingat dia sorang jer dapat 5P... wa pun dapat aaaa...)
yusran. adeeehhh.. ni sorang lagi. kecik sangat orangnya. tak macam cikgu usop. bapak dia. dia duduk dengan tok dia. bapak dia ngajaq di pahang. dia ngam dengan wa. ngam sebab bapak2 kami satu fahaman politik. syyyyy... kena diam. gerakan politik tak boleh cakap kuat2. lama wa tak jumpa dia. wa dapat tahu la ni dia dah jadi ustaz kat sabah.
ramai lagi kengkawan wa lain. muin anak cikgu othman, men anak cikgu ali, miskiah anak cikgu peah, anak cikgu mael, anak cikgu mat ali, anak cikgu majid. bla bla bla... tak ingat wa. ramai sangat.

apa pun, wa hepi. wa berpeluang berkawan dengan depa semua. sekarang ni anak-anak wa pulak jagi anak cikgu. anak cikgu shakir. tok sah dok berlagak la jadi anak cikgu. wa yang jadi cikgu pun tak berlagak !!!