Monday, October 26, 2009

...bahagianya wa hari ni

minggu lepas pompuan wa balik umah sengeh-sengeh kat wa. wa tau.. tentu ada yang dia suka tu. tentu ada berita gembira. wa malas nak tanya. biar dia pulak yang tertanya-tanya.. apasal wa tak tanya dia?

wa tengok jer gelagat pompuan wa. last-last pompuan wa ngalah jugak. rupanya dia baru isi borang naik pangkat. ngajaq dah cukup 10 tahun. isi borang DGA 32. boleh naik gaji tinggi sikit. itu yang dia seronok sangat tu..

dia cerita kat wa. wa angguk saja. malas wa nak layan-layan sangat. hati wa ni 'bengkek'. 'bengkek' sebab wa dah terlepas semua tu. dulu wa sama-sama posting jadi cikgu dengan pompuan wa. ada rezeki awal, wa sambung masuk upm dulu.

yang wa bengang sangat... bila wa dah jadi guru berijazah ni, gaji wa lebih sikit jer dari pompuan wa yang belum dapat ijazah. wa bengang. wa diam jer. wa tengok pompuan wa syoq sangat cerita pasal dia nak naik pangkat. cheehh!!.. siap suruh wa congak-congak dia punya gaji lagi...

allah maha pemurah... hari ni wa dapat berita gembira. bulan ogos hari tu wa ambil PTK DG41. sekali tembak saja wa terus lulus penuh. wa dapat double A. dua-dua kertas wa dapat A. dalam sekolah wa, rasanya wa sorang jer yang dapat double A kali ni. tak putus-putus member-member wa ucap tahniah kat wa. wa sengeh jer... bangga.


sekarang ni giliran wa pulak tunggu gaji wa bergerak melintang tahun depan. ini saja cara wa nak potong balik gaji kawan-kawan wa yang se"posting" dengan wa dulu.

wa kena cepat bebbb.. wa tak mahu silap langkah sekali lagi !

pompuan wa naik gaji... wa pun naik gaji... alhamdulillah! bahagianya wa hari ni...

No comments:

Post a Comment