Wednesday, March 24, 2010

nombor ekor..

ada satu kedai yang sangat laku setiap hari minggu kat karak ni. ni la kedainya..


wa ingat lagi macam mana wa ter.. ter.. ter.. teeerrrhampir terjebak main benda ni. uiiihhh... lama dah! masa wa tak baligh dulu nuuu..

wa pikir jugak.. macam mana la wa boleh teeeeerrrr... macam tu. ni wa kasi story!
wa ingat lagi petang sabtu 6 ogos 1988. wa darjah 6. wa pi main badminton tepi rumah rasyid. bukan rasyid sidek laaa... rasyid mat bidon. wa sampai. geng badminton wa tengah lepak bawah pokok cempedak. wa ingat ada apa hal. wa layan jer telinga wa.. hohoho... ekor beb.. mau kasi tikam nombor ekor bebb.. hohoho..

wa dengar jer. wa takut. wa takut dosa beb. et, abang rasyid tanya wa. setuju ker?. wa gelabah beb. mak bapak wa mana pernah ajar wa benda-benda macam ni.. huhuhu..

wa mana tahu.. wa tanya nombor apa?.
cehh.. wa kena gelak jer dengan geng tu. masa tu memang tengah heboh pasal nombor 8888. nombor ni la yang paling laku sebab lusa 8 ogos 1988. kalau pi kedai ekor.. sehari dua ni tokeh kedai ekor sampai dah tak nak jual nombor ni. kalau nombor ni naik.. tutup, bungkus perusahaan nombor ekor di malaysia.

surat khabar pun banyak cerita tentang nombor 8888. semua kaki ekor mesti tikam nombor ni. petang tu wa tak jadi main badminton sebab geng-geng wa mesyuarat tentang tikam nombor 8888.
ahad, 7 ogos 1988. et dengan rasyid tunjuk kat wa. ooooo... macam ni ker kertas ekor. seumur hidup wa.. wa tak pernah tengok kertas ekor ni. tangan wa ketar-ketar. gigil takut dosa. hati wa debar-debar.

isnin, 8 ogos 1988. hahaha... kaki ekor kena tipu. 8888 tak naik hari tu. sah la nombor 8888 mana ada 'ong'!. padan muka kaki ekor. padan muka et. padan muka rasyid. terbang 5 hingget.. huhuhu... nasib wa tak kongsi..

2 comments:

  1. apa nak jadi kau ni pak su...main nombor ekor lak dah,,,,,

    ReplyDelete
  2. mana pulak main.. wa tengok jer..

    ReplyDelete