Friday, April 29, 2011

hihihi... lawanya henpon...!

haduiyaiii... orang lain semua dah pakai henpon canggih manggeh. wa pa peduli. wa bukan jenis orang yang kejar up to date. wa selamber badak jer bila anak murid wa tengok wa pakai tepon 'batu asah' . janji wa ada kredit nak call.


wa rasa lebih selamat pakai tepon wa ni. dah tentu wa tak dapat gambaq 'seksa seksis'.. dah tentu wa tak tersimpan video yang bukan-bukan!. orang kata tepon wa tak de kamera! apa wa pedulu. wa ada kamera canggih u-tough 6000. mana wa pergi wa mesti bawa. tangkap gambar dalam air pun no hal.


hihihi... tapi sekarang wa dah terasa ketinggalan zaman plak. kaki wa dah nak melangkah ke kedai henpon... hati wa kata tak yah, lebih baik pi kedah kasut, lebih baik pi kedai baju. wa setuju dengan hati wa.


mata wa pulak nak sangat tengok henpon2 canggih kat kedai. tapi hati wa kata tak yah.. tengok jam lagi bagus. wa pun setuju dengan hati wa jugak.



tapi sekarang wa dah ada banyak baju. seluar sukan adidas wa pun enam tujuh helai, jam tangan wa pun dah dapat...


hhhmmmm.. alooooo hati... lu amacam? itu henpon macam mana? keh keh keh..

Thursday, April 28, 2011

mari bergambar..

wa memang suka bergambar. cuma kat sekolah baru ni wa tak de geng bergambar yang 'gila-gila'. pompuan wa pun dah malas nak tegur aksi bukan-bukan wa. hihihi.. (syyyyyy.... wa pun malas gak nak tegur aksi-aksi dia yang sokmo post ayu jer..) xtrem sikit beb..!. hari ni bergambar lagi. untuk majalah sekolah. bila jer time aksi bebas... wa spontan. terus jer jadi macam ni...






keh keh keh... lantak aaa.. apa orang nak kata. yang penting wa happy. biarlah... sekurang2nya sape2 yang tertengok gambar2 wa akan senyum. tak pernah lagi wa jumpa kengkawan yang tengok gambar2 tu menangis meraung-raung. depa happy... wa? lagi-lagi la happy..

p/s : bebudak 2P1 yang nak gambar kelas.. copy jer yang atas tu.. ooooyeehh..

Friday, April 15, 2011

"abah... kejut abang pukul 3 pagi yerr.."

malam tadi anak sulong wa yang darjah 4 tu suruh kejutkan dia pukul 3 pagi. apa kes nihhh..?! nak sembahyang tahajud katanya. wa jadi pelik... kenapa tetipa jer nak bangun sembahyang tahajud.

"cerita sikit kat abah.. ngapenya nak bangun malam sembahyang tahajud. abang kecik lagi!" wa suruh anak wa cerita kat wa.


kata anak wa.. kat kelas KAFA petang tadi ada uztazah baru. ganti ustazah yang pergi kursus. ustazah baru kata, dulu dia dapat UPSR 5A, PMR 8A dan masa SPM dapat pula 10A. wahhh... hebat-hebat wa kata kat anak wa. wa pun tak sepandai tu dulu.. cukup-cukup makan jer..


anak wa cakap kat wa lagi, ustazah kata... kalau nak berjaya kena rajin baca buku, jangan tinggal solat lima waktu, kena taat ibu bapa, kena buat baik... wahhh... sejuk hati wa dengar macam tu. masuk jugak dalam kepala otak anak wa dengar nasihat ustazah ni.


satu lagi... ustazah kata... kena sembahyang tahajud dan minta doa supaya pandai. abang nak dapat 5A. sebab tu nak bangung sembahyang tahajud. hohoho.. bagus-bagus anak abah...


sebelum bangun tahajud... meh abah ajarkan lafaz, niat dan cara sembahyang tahajud. abah doakan anak-anak abah berjaya di dunia dan akhirat. amin..